Logo Omnia Wonen Logo Omnia Wonen
  • Ik huur
    • Service aanvragen
      • Contactformulier
      • Aanvraag Mijn Omnia Wonen
    • Mijn woning
      • Mijn Omnia Wonen
      • Mijn huurovereenkomst
      • Mijn huur opzeggen
      • Woning ruilen
      • Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)
    • Reparaties & onderhoud
      • Reparatieverzoek
      • Onderhoud van de woning
      • Zelf klussen
      • Zelf klussen – automatische toestemming
      • Klustips
    • Huur betalen
      • Huur betalen
      • Huurtoeslag
      • Huurverhoging
      • Betalingsregeling
      • Facturen en aanmaningen
    • Projecten
    • Mijn buurt
      • Leefbaarheid
      • (Over)last
      • Tuinonderhoud
    • Servicekosten en verzekeringen
      • Service Huurdersonderhoud
      • Servicekosten
      • Verwarmingskosten
      • Glasschade
    • Vereniging van Eigenaren
      • Alles over wonen in een VvE
  • Ik zoek
    • Inschrijven en reageren
      • Nieuwe woning huren
      • Amersfoort
      • Arnhem
      • Assen
      • Den Haag
      • Noord Veluwe
      • Steenwijk
      • Utrecht
      • Woudenberg
      • Woningbezit Assen/Steenwijk
      • Wijzigen inschrijfgegevens Assen/Steenwijk
    • Direct te huur
      • Ons aanbod direct te huur
    • Nieuwbouw(projecten)
      • Sportfondsenbad – Amersfoort
      • De Dijkjes – Elburg (fase 2/3)
      • De Dijkjes – Elburg (fase 1)
    • Kopen
      • Onze koopwoningen
      • Mijn huurwoning kopen
      • (Ver)kopen woning met Koop Goedkoop®
      • (Ver)kopen met KmK (Kopen met Korting)
    • Bedrijfsruimten
      • Ons aanbod bedrijfsruimten
    • Vrije sector woningen
      • Amersfoort
      • Arnhem
      • Noord Veluwe
      • Steenwijk
      • Woudenberg
  • Organisatie
    • Organisatie
      • Ondernemingsplan 2019 – 2022
      • Onze organisatie
      • Raad van Commissarissen
      • Samenwerken
    • Publicaties
      • Alle folders bij elkaar
      • Alle documenten bij elkaar
      • Jaarberichten
      • Prestatieafspraken
      • Ketensamenwerking
      • Portefeuillestrategie
    • Reglementen en codes
      • Agressieprotocol
      • Governance
      • Integriteitscode en klokkenluidersregeling
      • Reglement participatie bewonerscommissies
      • Statuten
      • Disclaimer
      • Privacyverklaring
      • Cookies
    • Meepraten / denken / doen
      • Bewonersinspraak
      • Tevredenheidsonderzoek onder huurders
    • Compliment, klacht of suggestie
      • Klacht
      • Compliment of suggestie
    • Werken bij Omnia Wonen
      • Ons kantoor in Harderwijk
      • Vacatures en open sollicitaties
      • Vacature Manager Bedrijfsvoering en Strategie
      • Vacature Woonadviseur
      • Arbeidsvoorwaarden
    • Nieuwsarchief
      • Nieuws
  • Corona
    • Maatregelen (Corona)
      • Reparatieverzoeken / inventarisaties (Corona)
      • Huuropzeggingen / nieuwe woning (Corona)
      • Contact met Omnia Wonen tijdens de coronatijd
      • Burenoverlast (Corona)
    • Decemberactie
  • Contact
Mijn Omnia Wonen

Service aanvragen

  • Contactformulier
  • Aanvraag Mijn Omnia Wonen

Mijn woning

  • Mijn Omnia Wonen
  • Mijn huurovereenkomst
  • Mijn huur opzeggen
  • Woning ruilen
  • Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)

Reparaties & onderhoud

  • Reparatieverzoek
  • Onderhoud van de woning
  • Zelf klussen
  • Zelf klussen – automatische toestemming
  • Klustips

Huur betalen

  • Huur betalen
  • Huurtoeslag
  • Huurverhoging
  • Betalingsregeling
  • Facturen en aanmaningen

Mijn buurt

  • Leefbaarheid
  • (Over)last
  • Tuinonderhoud

Servicekosten en verzekeringen

  • Service Huurdersonderhoud
  • Servicekosten
  • Verwarmingskosten
  • Glasschade

Vereniging van Eigenaren

  • Alles over wonen in een VvE

Inschrijven en reageren

  • Nieuwe woning huren
  • Amersfoort
  • Arnhem
  • Assen
  • Den Haag
  • Noord Veluwe
  • Steenwijk
  • Utrecht
  • Woudenberg
  • Woningbezit Assen/Steenwijk
  • Wijzigen inschrijfgegevens Assen/Steenwijk

Direct te huur

  • Ons aanbod direct te huur

Nieuwbouw(projecten)

  • Sportfondsenbad – Amersfoort
  • De Dijkjes – Elburg (fase 2/3)
  • De Dijkjes – Elburg (fase 1)

Kopen

  • Onze koopwoningen
  • Mijn huurwoning kopen
  • (Ver)kopen woning met Koop Goedkoop®
  • (Ver)kopen met KmK (Kopen met Korting)

Bedrijfsruimten

  • Ons aanbod bedrijfsruimten

Vrije sector woningen

  • Amersfoort
  • Arnhem
  • Noord Veluwe
  • Steenwijk
  • Woudenberg

Organisatie

  • Ondernemingsplan 2019 – 2022
  • Onze organisatie
  • Raad van Commissarissen
  • Samenwerken

Publicaties

  • Alle folders bij elkaar
  • Alle documenten bij elkaar
  • Jaarberichten
  • Prestatieafspraken
  • Ketensamenwerking
  • Portefeuillestrategie

Reglementen en codes

  • Agressieprotocol
  • Governance
  • Integriteitscode en klokkenluidersregeling
  • Reglement participatie bewonerscommissies
  • Statuten
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Cookies

Meepraten / denken / doen

  • Bewonersinspraak
  • Tevredenheidsonderzoek onder huurders

Compliment, klacht of suggestie

  • Klacht
  • Compliment of suggestie

Werken bij Omnia Wonen

  • Ons kantoor in Harderwijk
  • Vacatures en open sollicitaties
  • Vacature Manager Bedrijfsvoering en Strategie
  • Vacature Woonadviseur
  • Arbeidsvoorwaarden

Nieuwsarchief

  • Nieuws

Maatregelen (Corona)

  • Reparatieverzoeken / inventarisaties (Corona)
  • Huuropzeggingen / nieuwe woning (Corona)
  • Contact met Omnia Wonen tijdens de coronatijd
  • Burenoverlast (Corona)

Servicekosten en verzekeringen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn formulieren uploaden als ik in aanmerking kom voor een nieuwe woning?

U upload uw digitale documenten of maakt een foto van een papieren document. Vervolgens mailt u deze naar ons.

LET OP! Streep op alle documenten uw BSN nummer door voordat u de documenten upload of fotografeert. Documenten waar het BSN nummer zichtbaar is kunnen wij helaas niet accepteren.

Lees ook:
Hoe maak ik met de kopie-ID app van de Rijksoverheid een veilige kopie van mijn documenten?

Met de app KopieID van de Rijksoverheid kunt u in een kopie van uw identiteitsbewijs of documenten uw gegevens doorstrepen die wij niet mogen verwerken. Bijvoorbeeld uw burgerservicenummer (BSN). 

Ook zet u met de app een watermerk in de kopie. In dit watermerk vermeldt u het doel en de datum van de kopie. Het watermerk kunt u ook toevoegen als u niets heeft doorgestreept. U kunt de kopie vervolgens versturen of printen. 

Het is ook mogelijk om de bewerkte kopie (dus als er gegevens zijn doorgestreept) veilig op te slaan. Op die manier is het mogelijk om een kopie te hergebruiken. 

De Kopie-ID app is ontwikkeld voor een identiteitsbewijs, maar kan ook worden gebruikt voor andere documenten.

Kijk voor meer informatie over een veilige kopie en het downloaden van de app op de website van de overheid.

Voorbeelden van het wegstrepen van het BSN nummer:

De afrekening servicekosten ziet er dit jaar (2020) anders uit. Wat is er veranderd?

Het klopt dat er iets is gewijzigd aan de opmaak van de afrekening servicekosten. Dit komt doordat we gebruik maken van een nieuw computersysteem.

Anders in 2020
Het rekenen van administratiekosten van 5% is niet nieuw. Dat deden we de voorgaande jaren ook al. Wat wél is veranderd, is dat ze vanaf dit jaar apart worden vermeld op uw afrekening.
In de voorgaande jaren werden ze niet apart getoond, maar waren de administratiekosten al in de totale kosten verwerkt

De Dijkjes: Waar gebruiken jullie de gegevens van de energie monitoring voor?

Bij het tekenen van uw huurovereenkomst, tekende u ook voor monitoring van uw woning.

Monitoring betekent dat we controleren of de installaties goed werken. We houden bijvoorbeeld in de gaten of u voldoende warm tapwater heeft en of het comfortabel warm wordt in uw woning. We controleren ook of de zonnepanelen voldoende energie opwekken. De monitoring doen we op afstand.

  • We kijken of de woning en installaties de afgesproken energie leveren. Daarvoor volgen we hoe de installaties functioneren en of er afwijkingen zijn in het energieverbruik. Als er een grote afwijking is, vinden we de reden sneller en beter en kunnen we het oplossen.
  • We zien hoe de woning en installaties reageren op het gebruik van de woning.
  • Met de standen kunnen we advies geven over energieverbruik, het energiebewustzijn en het gebruik van uw woning.
  • De gegevens helpen bij het verbeteren van de dienstverlening. Zo kunnen we de energieprestatiegarantie goed bespreken en verbeteren.

Het is momenteel nog niet mogelijk om uw eigen energieverbruik in te zien. U krijgt eens per jaar een overzicht.

De Dijkjes: Wat is een Energie Prestatie Vergoeding (EPV)?

Huurt u een nieuwbouwwoning aan de Dijkjes in Elburg? Dan betaalt u een Energie Prestatie Vergoeding (EPV). Dit is een bedrag dat u aan ons betaalt voor de energiezuinige woning.

U woont in een zeer energiezuinige woning. Het huis wekt zelf energie op. Wij hebben hiervoor extra kosten gemaakt, waarvoor wij u een vergoeding vragen. Bijvoorbeeld door het gebruik van zonnepanelen. U woont daarvoor in een comfortabele en duurzame woning zonder of met nauwelijks stijgende lasten.

De vergoeding kunt u vergelijken met een ‘belbundel’. Voor het afgesproken bedrag (de Energie Prestatie Vergoeding) krijgt u de garantie dat de woning een bepaalde hoeveelheid stroom gebruikt en opwekt.

Om uit te rekenen hoeveel stroom nodig is, wordt uitgegaan van een gezin met twee volwassenen en een kind van 12 jaar. De standaard temperatuur in de woning is gemiddeld 20 graden Celsius.

Wij bepalen de vergoeding op basis van het gebruiksoppervlakte van de woning: € 1,24 per m2 per maand (prijspijl 2019). Dit is volgens de wet en regelgeving. Dit bedrag wordt maandelijks geïncasseerd, samen met uw huurbetaling.

De EPV staat los van de huur. De EPV heeft dus geen invloed op de huurtoeslag.

Overgang naar Woonnet Haaglanden - Ik ben het niet eens met het overzetten van mijn gegevens naar Woonnet Haaglanden. En nu?

Geeft u geen toestemming? Dan hoeft u niets te doen. Na 1 juli 2020 vervalt uw inschrijving en vernietigen wij uw persoonsgegevens. U kunt na 1 juli 2020 geen aanspraak meer maken op uw opgebouwde inschrijftijd bij Omnia Wonen.

Meer vragen

Service en Contact

info@omniawonen.nl

Volg Omnia Wonen

Iedereen een thuisbasis
  • Omnia Wonen
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachtenadviescommissie
  • FAQ
site: De Heren Van