Gemeenschappelijke ruimtes

Woont u in een woongebouw, dan heeft u gemeenschappelijke ruimten. Woont u in een gebouw met huur en koop? Dan is het onderhoud en de schoonmaak in de meeste gevallen geregeld via de Vereniging van Eigenaren. Woont u in een gebouw met alleen huur? Dan bent u samen verantwoordelijkheid voor onderhoud en het schoonhouden van de gemeenschappelijke ruimten. In de folder onderhoud, reparaties en schade aan de woning leest u alles over wie wat doet.

Veel gevraagd over Gemeenschappelijke ruimtes

Er wordt slecht schoongemaakt in mijn woongebouw, waar kan ik dit melden?

In sommige woongebouwen kunt u uw klacht rechtstreek melden aan het schoonmaakbedrijf. Dit staat dan aangegeven op het mededelingen bord in de hal. Daar vindt u ook het schoonmaakrooster waarop afgetekend wordt wanneer en wat er schoongemaakt wordt. Is er een complexbeheerder in uw woongebouw? Geeft u dan aan de complexbeheerder door dat u niet tevreden bent over de schoonmaak. Is er geen complexbeheerder? En zijn de werkzaamheden niet uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf? Dan mag u zelf aan de slag.

Wie ontstopt de afvoerputjes van de galerij?

Wij ontstoppen de galerijputjes.

Kunnen we nieuwe (LED) lampen krijgen in het trappenhuis / de gang?

LED verlichting vraagt een nieuwe armatuur. Deze investering overwegen wij alleen als vervanging van de armatuur nodig is.

Het geld dat ik betaal aan de VvE, waar geeft de VvE dat aan uit?

U betaalt aan de VvE voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten. Een deel van dit geld reserveert de VvE voor grote onderhoudsprojecten zoals bijvoorbeeld schilderwerk of onderhoud aan het dak. Ook betaalt de VvE met uw bijdrage de maandelijkse kosten voor bijvoorbeeld het schoonhouden, verwarmen en verlichten van de gemeenschappelijke ruimten.

De hoogte van de VvE-bijdrage en de begroting stellen alle leden ieder jaar samen vast in de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering.

1 meer vragen tonen