Glasschade

Huurt u een woning bij ons? Dan kunt u profiteren van een voordelige glasverzekering. In de folder Goed verzekerd toch zeker? vindt u meer informatie. Wilt u de verzekering afsluiten? Log dan in op 'Mijn Omnia Wonen' en meld u aan.

Veel gevraagd over Glasschade

Ik heb glasschade, waar kan ik terecht?

Heeft u via Omnia Wonen een glasverzekering? Belt u dan rechtstreeks met verzekeringsmaatschappij "De Samenwerking" (0800-0226100) om de schade te melden. U kunt dag en nacht uw schade melden.

Heeft u geen glasverzekering bij Omnia Wonen? Informeer dan bij uw eigen verzekering. Mogelijk bent u daar verzekerd voor glasschade. In sommige situaties valt het glas onder de inboedelverzekering.

Is er sprake van vandalisme of inbraak? Dan raden we u aan om aangifte te doen bij de politie. Wij ontvangen graag een kopie van het proces verbaal.

Bent u niet verzekerd en is er geen sprake van vanadalisme of inbraak? Dan komen de kosten voor het herstel voor uw eigen rekening. Ook als u opzettelijk het glas gebroken heeft, bijvoorbeeld bij buitensluiting, komen de kosten voor uw eigen rekening.

Hoe verzeker ik mij voor glasschade via Omnia Wonen?

Voor één euro per maand bent u bij ons verzekerd voor alle glasschade in uw woning. Door in te loggen op Mijn Omnia Wonen regelt u uw glasverzekering. Als wij uw aanvraag voor de vijftiende van de maand ontvangen, dan gaat uw lidmaatschap in op de eerste dag van de volgende maand. U ontvangt altijd een bevestiging. De kosten voor de verzekering betaalt u maandelijks tegelijk met de huur.