Onderhoud aan mijn woning

Wij zorgen voor het onderhoud dat nodig is om de kwaliteit van de woning op peil te houden en de woning er goed uit te doen zien. Hiervoor werken wij met meerjarenplanningen. Niet al het onderhoudswerk is ieder jaar nodig, we spreken daarom van planmatig onderhoud.

Veel gevraagd over Onderhoud aan mijn woning

Is mijn berging geïsoleerd?

Omnia Wonen heeft geen geïsoleerde bergingen. In Nederland is 95% van de bergingen niet geïsoleerd. Een berging/schuur moet niet lekken tijdens regen, maar dat het vochtig is en vriest in een berging is heel gewoon. Een berging is goed te ventileren, door af en toe een raam of deur open te zetten of ventilatiegaten open te maken.

Wat moet ik doen bij een spoedeisend reparatieverzoek?

Voor een spoedeisend reparatieverzoek belt u tijdens kantooruren naar Omnia Wonen, telefoonnummer 0341 278 777.

Heeft u een spoedeisend reparatieverzoek na kantoortijd of in het weekend? En kan de reparatie niet tot de eerstvolgende werkdag wachten? Kiest u dan ook het telefoonnummer 0341 278 777. Dan wordt u doorverbonden met de calamiteitendienst.

Wanneer wordt de lift in ons complex vervangen?

De lift of onderdelen van de lift vervangen wij als uit inspecties blijkt dat de lift aan vervanging toe is. Deze inspecties doen wij jaarlijks. Een inspectiebureau voert deze controles voor ons uit. Blijkt dat uw lift of onderdelen daarvan aan vervanging toe zijn? Dan informeren wij u altijd voordat we aan de slag gaan.

Tijdens de renovatie veroorzaakte de aannemer schade. Wat kan ik doen?

Tijdens het project kunt u uw schade melden bij de contactpersoon van de aannemer. De contactpersoon staat in de brief die u over het project heeft ontvangen. Wacht u niet met melden, doet u dit zo snel mogelijk nadat u de schade waarneemt. Het is belangrijk dat u kunt aantonen dat de aannemer de schade veroorzaakte.

Waar meld ik mijn klacht na oplevering van de renovatie?

U kunt uw klacht bij ons indienen. Wij gaan uw klacht vervolgens onderzoeken bij de aannemer die bij u de renovatie uitvoerde.

Ik ervaar overlast bij de uitvoering van het project. Waar kan ik terecht?

Neemt u contact op met de contactpersoon die vermeld staat in de brief/documentatie over het project die u eerder van ons ontving. Bent u geen huurder van Omnia Wonen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Hebben huurders inspraak in renovatie-/ onderhoudsplannen?

Ja, wij geven huurders voor de start van een renovatie inspraak. Afhankelijk van de omvang van het project, organiseren wij informatieavonden of stellen we een bewoners advies groep samen. Wij informeren u hierover in een brief. 

Ook persoonlijke omstandigheden waar wij rekening mee moeten houden, kunt u bij ons melden. Dit kan via de contactpersoon uit de brief, tijdens de bewonersavonden of via de bewoners advies groep.

Ik had een afspraak, maar er kwam niemand, wat nu?

Dat is vervelend. Neemt u contact met ons op. Dan zorgen wij dat degene met wie u een afspraak had zo spoedig mogelijk contact met u opneemt. Heeft u zelf het telefoonnummer van de persoon met wie u een afspraak had? Dan kunt u natuurlijk ook rechtstreeks contact opnemen.

Eerder zagen wij af van renovatie. Kunnen wij er nu alsnog gebruik van maken?

Dit hangt af van het type renovatie dat wij u aanboden.

Planmatig onderhoud en planmatige renovatie: het woord zegt al, dit werk doen wij alleen volgens plan. Onder planmatig verstaan we grootschalig projecten waarbij wij meerdere woningen tegelijk aanpakken. Hierbij moet u denken aan dakvervangingen, nieuwe ramen en kozijnen, vloerisolaties etc. De eerstvolgende keer dat een grote renovatie aan uw woning gepland staat, kunnen wij eerder geplande werkzaamheden alsnog meenemen.

Binnenrenovatie voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet: Helaas is het tot eind 2018 niet mogelijk om een individuele binnenrenovatie aan te vragen. Mocht u op de wachtlijst willen voor na die periode, dan kunt u dat middels het contactformulier aan ons laten weten. 

6 meer vragen tonen