Onderhoud voor nieuwe huurder

Als een huurder verhuist kijken wij of er onderhoud nodig is in de woning. Zo nodig voeren we onderhoud uit, zo is de woning weer verhuurklaar voor een nieuwe huurder. Soms voeren we ook in overleg met de nieuwe huurder reparaties of onderhoud uit.

Veel gevraagd over Onderhoud voor nieuwe huurder

Keurt Omnia Wonen de elektra in mijn nieuwe woning?

Woonde de vertrekkende bewoner langer dan vijf jaar in de woning? Dan keuren wij het elektra.

Er zijn verschillende zaken nog niet in orde in mijn nieuwe woning. Worden deze nog hersteld?

Heeft u deze zaken aangegeven bij de sleuteloverdracht? Dan maakte u ook afspraken over het herstel. Gaat er hierin iets niet goed? Neemt u dan contact met ons op, dan herstellen we het alsnog voor u.

Voert Omnia Wonen onderhoud uit voordat ik in mijn nieuwe huis ga wonen?

Wij voeren in uw woning mutatieonderhoud uit. Wij kijken de hele woning na. U kunt denken aan hang- en sluitwerk, stellen van keukendeurtjes, etc. Indien nodig voeren we een gas- en elektrakeuring uit.

Mag ik al klussen voor de sleuteloverdracht?

Nee, dat mag niet. U mag pas in de woning aan het werk na ondertekening van de huurovereenkomst en de sleuteloverdracht. Voor die tijd bent u niet verzekerd/aansprakelijk voor eventuele schade in en aan de woning.

Wanneer worden de laatste punten van mijn nieuwe huurwoning opgeleverd?

Tijdens de sleuteloverdracht is met u besproken welke werkzaamheden we voor u uitvoeren en wie dit doet. De vakman of aannemer neemt contact met u op voor een afspraak. Gaan zaken niet zoals met u afgesproken? Neemt u dan contact met ons op.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn internet-, televisie- en telefoonaansluiting?

Aanleg en onderhoud van uw internet-, televisie- en telefoonaansluitingen zijn uw eigen verantwoordelijkheid. Met vragen kunt u terecht bij de provider van uw keuze.

3 meer vragen tonen