Onderhoudswerkzaamheden

Bij groot onderhoud (vervanging badkamer, toilet en/of keuken) geven we u graag de vrijheid om te kiezen. Niet iedereen heeft immers dezelfde smaak. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit verschillende tegels, keukenfrontjes of aanrechtbladen. U mag zelfs uw eigen tegels leveren. Wist u dat u ook mag meeklussen tijdens het uitvoeren van de binnenrenovatie?

De planning van de renovatie stemmen wij altijd met u af. Alle keuzes moeten natuurlijk wel binnen de kaders van het beheerplan en ons beleid vallen.

Veel gevraagd over Onderhoudswerkzaamheden

De factuur van de onderhoudswerkzaamheden klopt niet. Bij wie kan ik terecht?

De afspraken die wij met u maakten legden we vast in een akkoordverklaring. Verschilt het bedrag op de door u ondertekende akkoordverkaring met het bedrag op de factuur? Neemt u dan contact met ons op, wij kijken dan voor u na hoe het zit.

Moet ik een aanbetaling doen voor de werkzaamheden aan keuken, badkamer of toilet?

U betaalt geen aanbetaling. U betaalt na afronding van de werkzaamheden voor de opties waar kosten aan verbonden zijn. Die kosten vindt u terug in de ondertekende akkoordverklaring.

Wat kost het vernieuwen van een keuken- douche- of toiletruimte?

Als u in aanmerking komt voor een nieuwe keuken-, douche- of toiletruimte dan betaalt u niets. Houdt u wel rekening met kosten voor de afwerking zoals vloerzeil, behang en schilderwerk. Niet alle woningen komen in aanmerking voor vernieuwing van ruimten. Dit is afhankelijk van beheerplannen en levensduren van de ruimten. Wij informeren u schriftelijk als u in aanmerking komt. Wilt u niet wachten dan komt u misschien in aanmerking voor  vraaggestuurd onderhoud. Dan kunt u tegen bijbetaling de ruimte vervroegd laten vernieuwen. 

Kan ik aanspraak maken op garantie bij (planmatig) onderhoud?

Er is garantie op onderhoudswerkzaamheden, de garantie periode is afhankelijk van de werkzaamheden. Wilt u aanspraak maken op garantie, neemt u dan contact met ons op. Wij melden het probleem bij de aannemer, hij neemt contact met u op.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van een vernieuwde keuken-, douche of toiletruimte?

Onderdelen waarvoor u huur betaalt, onderhoudt Omnia Wonen. Hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht. Onderdelen waarvoor u eenmalig een bedrag heeft betaald of onderdelen die u zelf heeft aangeschaft of aangebracht, onderhoudt u zelf. De onderhouds- en vervangingskosten zijn dan voor eigen rekening.

Tijdens onderhoudswerkzaamheden is iets anders geplaatst dan met mij was afgesproken, wat nu?

Wat vervelend. Neemt u contact op met de uitvoerder. De contactgegevens van de uitvoerder vindt u in de brief die u heeft ontvangen over de werkzaamheden. De uitvoerder onderzoekt wat is misgegaan en zorgt voor een oplossing. 

Kan ik - bij keukenvervanging - extra keukenkastjes kopen?

Ja, dat kan. De hoogte van de kosten zijn afhankelijk van uw wensen. U onderhoudt de extra keukenkasjes zelf. Neemt u contact met ons op, dan laten wij een offerte voor u maken.

Heb ik bij de vervanging van een keuken, badkamer of toilet keuzemogelijkheden?

Wij geven u graag de vrijheid om te kiezen. Niet iedereen heeft immers dezelfde smaak. Een aantal keuzemogelijkheden zijn kosteloos, zoals de kleur van het tegelwerk, frontjes en grepen. Tegen bijbetaling is er nog meer keus. Bijvoorbeeld een groter formaat tegel, luxe aanrechtblad of kraan en een uitbreiding van keukenkastjes.

Voordat we starten met de werkzaamheden ontvangt u informatie met keuzemogelijkheden. Deze krijgt u tijdens het huisbezoek. U hoort dan ook meer over de keuzemogelijkheden en mogelijke bijkomende kosten.

Wanneer wordt mijn keuken, badkamer, douche of toilet vernieuwd?

Het vernieuwen van een nieuwe keuken- of toiletruimte is afhankelijk van ons onderhoudsprogramma voor uw woning. Wilt u weten wat er voor uw woning op de planning staat? Neemt u dan contact met ons op, dan kijken wij dit voor u na.

Kan ik het enkelglas in mijn woning laten vervangen door dubbelglas?

Helaas is het niet mogelijk om zelf te kiezen voor dubbelglas. Het vervangen van enkel glas nemen we mee in ons projectmatig onderhoud dat wij eens in de vijf, zes jaar uitvoeren. Voor elk complex is in beeld welke (energie)besparende maatregelen nodig zijn. Dit kan variëren van het vervangen van enkel glas tot het isoleren van de gehele woning.

Ik heb geen asbest signaleringskaart ontvangen, maar mijn buurman/buurvrouw wel. Waarom?

De woning van uw buurman/buurvrouw is onderzocht op asbest en die van u niet. Tijdens het onderzoek bij uw buren is er geen asbest in de woning aangetroffen. De woning van uw buren is representatief voor uw woning. Het is daarom zeer aannemelijk dat uw woning ook asbestvrij is. Om die reden heeft u geen signaleringskaart ontvangen.

Ik ben te laat met het doorgeven van mijn keuzes voor renovatie, wat kan ik doen?

Neemt u contact met ons op over uw wensen. Wij informeren dan voor u wat er nog mogelijk is.

Mag ik zelf een keuken-, douche- of toiletruimte vernieuwen ?

Dat mag. De kosten hiervoor betaalt u zelf. U bent na de uitvoering van het werk zelf verantwoordelijk voor het onderhoud. Wij vragen u de aanpassing vooraf te melden middels een Zelf Klussen aanvraag op Mijn Omnia Wonen.

Ik had een afspraak, maar er kwam niemand, wat nu?

Dat is vervelend. Neemt u contact met ons op. Dan zorgen wij dat degene met wie u een afspraak had zo spoedig mogelijk contact met u opneemt. Heeft u zelf het telefoonnummer van de persoon met wie u een afspraak had? Dan kunt u natuurlijk ook rechtstreeks contact opnemen.

Eerder zagen wij af van onderhoudswerkzaamheden. Kunnen wij er nu alsnog gebruik van maken?

Dit hangt af van het type renovatie dat wij u aanboden.

Planmatig onderhoud en planmatige renovatie: het woord zegt al, dit werk doen wij alleen volgens plan. Onder planmatig verstaan we grootschalig projecten waarbij wij meerdere woningen tegelijk aanpakken. Hierbij moet u denken aan dakvervangingen, nieuwe ramen en kozijnen, vloerisolaties etc. De eerstvolgende keer dat een grote renovatie aan uw woning gepland staat, kunnen wij eerder geplande werkzaamheden alsnog meenemen.

Binnenrenovatie voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet: Helaas is het op dit moment niet mogelijk om een individuele binnenrenovatie aan te vragen. Mocht u op de wachtlijst willen, dan kunt u dat middels het contactformulier aan ons laten weten. 

Mijn woning is al eerder gecontroleerd op asbest, waarom nu weer?

Het opnieuw controleren kan twee redenen hebben.

  • Wanneer wij werkzaamheden in uw woning uitvoeren moet er een geldig controlerapport zijn. Dit rapport mag niet ouder zijn dan drie jaar.
  • Wij hebben in het verleden een bepaald gedeelte van uw woning of complex gecontroleerd. Voordat wij aan de slag gaan met werkzaamheden aan of om uw woning controleren wij andere delen van uw woning of het complex.

13 meer vragen tonen