Service huurdersonderhoud (SHO)

Stel, u heeft een lekkende kraan of een verstopt toilet, wat doet u? Lost u het zelf op of belt u een loodgieter? Als u lid wordt van het Service Huurdersonderhoud, hoeft u zich hier voortaan niet meer druk om te maken. Het Service Huurdersonderhoud is een service waarbij wij tegen betaling kleine reparaties voor u uitvoeren die normaal gesproken voor uw rekening komen.

Veel gevraagd over Service huurdersonderhoud (SHO)

Hoe word ik lid van het Service Huurdersonderhoud (SHO)?

U kunt zich aanmelden voor het SHO door in te loggen op Mijn Omnia Wonen. Leest u eerst de folder Service Huurdersonderhoud. De folder vindt u onderaan de pagina. Hierin leest u precies wat u mag verwachten en welke algemene voorwaarden gelden.

Als wij uw aanvraag voor de 15e van de maand ontvangen, gaat het lidmaatschap in op de eerste dag van de volgende maand. U ontvangt altijd een bevestiging. De kosten voor het lidmaatschap betaalt u maandelijks tegelijk met de huur.

Wat kan ik doen aan de condensvorming op mijn ramen?

Heeft u HR++ glas? Dan betekent condens dat het glas goed zijn werkt doet. Het glas heeft een hoge isolatiewaarde. Er ontstaat condens bij een lage buitentemperatuur, samen met een hoge vochtigheid. Dit  gebeurt vaak tijdens de ochtenduren in het voor- en najaar. De condens verdwijnt in de loop van de ochtend weer, zodra de temperatuur oploopt en de luchtvochtigheid afneemt.

Zit er vocht of vuil tussen de ramen? Dan is uw raam waarschijnlijk lek en moet deze vervangen worden. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Heeft u enkelglas? Dan helpt goed ventileren vaak om condens te laten verdwijnen.