De elektrische voorzieningen in de hal zijn voor algemeen gebruik. Ook u mag van deze voorzieningen gebruik maken. De kosten betaalt u samen en maken onderdeel uit van uw servicekosten.
De elektrische voorzieningen in de hal zijn voor algemeen gebruik. Ook u mag van deze voorzieningen gebruik maken. De kosten betaalt u samen en maken onderdeel uit van uw servicekosten.
Omdat u relatief weinig de verwarming aan heeft, bestaat het grootste deel van de kosten die vermeld staan op uw ista afrekening uit vaste kosten. Deze vaste kosten zijn voor iedere huurder hetzelfde. Wat de vaste kosten zijn vindt u op de Ista afrekening in blok 4. In blok 1 staat uw aandeel in de vaste kosten.
U heeft een thermostaatkraan altijd dicht? En toch registreert de meter in de woning verbruik (op de ista afrekening). Hoe kan dit?
Ook als de thermostraatkraan dicht is, staat de vorstbeveiliging aan. Bij een temperatuurverschil van meer dan 4,5 graden geeft het element warmte af om te voorkomen dat leidingen bevriezen. Er is dan toch sprake van verbruik ondanks dat de kraan dicht is.
U beslist zelf welke leverancier u kiest voor gas en elektriciteit. Om het u makkelijk en overzichtelijk te maken hebben wij – samen met andere woningcorporaties – WoonEnergie opgericht. Onder deze naam kopen wij gezamenlijk energie in. Omdat WoonEnergie energie afneemt voor honderdduizenden huurders, profiteert u van gunstige voorwaarden.
Meer informatie vindt u op de website van WoonEnergie. Hier vindt u ook het aanmeldformulier. WoonEnergie regelt gratis de overstap. De leidingen en meters in uw woning wijzigen niet.
Heeft u blokverwaming? Dan is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van WoonEnergie.
U krijgt uw afrekening binnen zes maanden na afloop van het servicekostenjaar.
Bent u het niet eens met uw afrekening servicekosten? Neemt u dan contact met ons op. We kijken dan samen of we uw vragen kunnen beantwoorden en tot een oplossing kunnen komen. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u terecht bij de Huurcommissie. Betaal wel eerst de afrekening aan Omnia Wonen voordat u bezwaar maakt bij de Huurcommissie.
De Huurcommissie is onafhankelijk en haar uitspraak is bindend. U kunt bezwaar aantekenen bij de Huurcommissie binnen 24 maanden na afloop van de ontvangstdatum van uw afrekening. Als u door de uitspraak van de Huurcommissie minder of niet hoeft te betalen, dan betalen wij het bedrag aan u terug.
Om bezwaar te maken kunt u inloggen op MijnHuurcommissie. Heeft u moeite met het invullen van het online formulier? Bel dan gratis naar het klantcontactcentrum van de Huurcommissie: 0800 – 488 72 43.
U geeft zelf meterstanden door van uw gas-, water- en elektraverbruik.
Tenzij u woont in een flatwoning met één centrale warmtevoorziening (blokverwarming). U heeft dan grote ketels op het dak en verdeelmetertjes op de radiatoren of één centrale warmtemeter (‘Gigajoule-meter’). De standen van deze meters hoeft u niet door te geven. Deze meters worden automatisch uitgelezen of opgenomen.
Uw vraag is niet beantwoord? Of u vond niet de informatie die u zocht?
Vult u dan het contactformulier in. Wij beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.
Wij zijn volkshuisvesters
Het realiseren van een thuisbasis voor mensen die aangewezen zijn op de sociale huurwoningmarkt is de leidraad in ons denken en doen.
Omnia Wonen huisvest een kleine 20.000 mensen in circa 9.000 woningen in 13 gemeenten. Ons kerngebied ligt in de woningmarktregio’s Amersfoort en Noord-Veluwe.