Servicekosten zijn extra kosten naast de netto huur. Het gaat meestal om kosten voor gemeenschappelijke voorzieningen, zoals het schoonmaken van algemene ruimtes, verlichting, groenonderhoud en het energieverbruik van de lift. 

U betaalt de servicekosten per maand. Dat is een voorschot. Eén keer per jaar rekenen wij de servicekosten met u af. Wij vergelijken de door u gemaakte kosten met de betaalde voorschotten.

U ontvangt van ons een brief met de afrekening. Op de afrekening staat een overzicht van de werkelijke kosten en de betaalde voorschotten. Wij leggen in de brief uit hoe de afrekening is opgebouwd en of er nog bijzonderheden zijn. In die brief staat ook informatie over eventuele aanpassingen in de voorschotten.

Misschien betaalde u teveel voorschot? Dan krijgt u geld terug. Heeft u een huurachterstand, dan verrekenen wij dit bedrag met de achterstand. Waren de werkelijke kosten hoger dan het betaalde voorschot? Dan betaalt u bij. 

De afrekening service- en stookkosten voldoet aan de eisen van de Huurcommissie.

Terug naar overzicht