Logo Omnia Wonen Logo Omnia Wonen
  • Ik huur
    • Service aanvragen
      • Contactformulier
      • Aanvraag Mijn Omnia Wonen
    • Mijn woning
      • Mijn Omnia Wonen
      • Mijn huurovereenkomst
      • Mijn huur opzeggen
      • Mijn woning ruilen
      • Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
      • Wet Goed Verhuurderschap
      • Onderhuur en huisbewaarderschap
      • Strengere regels voor brandveiligheid
    • Mijn buurt
      • Leefbaarheid
      • (Over)last
      • Tuinonderhoud
    • Huur betalen
      • Huur betalen
      • Huurtoeslag
      • Huurverhoging
      • Huurverlaging
      • Betalingsregeling
      • Betalingsproblemen
      • Facturen en aanmaningen
    • Reparaties & onderhoud
      • Reparatieverzoek
      • Zelf klussen
      • Zelf klussen – automatische toestemming
      • Klustips
    • Servicekosten en verzekeringen
      • Service Huurdersonderhoud
      • Servicekosten
      • Toelichting servicekosten 2024
      • Stookkosten
      • Glasverzekering (voorwaarden)
      • Stijgende energiekosten? U staat er niet alleen voor!
    • Vereniging van eigenaren
      • Wonen in een VvE
  • Ik zoek
    • Inschrijven en reageren
      • Amersfoort
      • Arnhem
      • Noord-Veluwe
      • Utrecht
      • Woudenberg
      • Assen
      • Woningbezit Assen
      • Wijzigen inschrijfgegevens Assen
    • Regelingen
      • Nieuwe woning huren
      • Regelingen doorstroming Amersfoort 2025 & 2026
      • Verhuiscoach voor huurders op de Noord-Veluwe
    • Kopen
      • Woningen in de verkoop
      • Mijn huurwoning kopen
      • Koop Goedkoop woning
      • Kopen met Korting woning
      • SlimmerKopen woning
    • Vrije sector woningen
      • Amersfoort
      • Arnhem
      • Noord Veluwe
      • Woudenberg
    • Passend wonen: nu en in de toekomst
      • Nadenken over de toekomst
      • In uw eigen huis of verhuizen?
      • Eigen woning aanpassen
      • Verhuizen naar een passende woning
  • Organisatie
    • Organisatie
      • Over Omnia Wonen
      • Visie
      • Bestuur & toezicht
      • Raad van Commissarissen
    • Publicaties
      • Alle folders bij elkaar
      • Alle documenten bij elkaar
      • Jaarberichten
      • Prestatieafspraken
      • Portefeuillestrategie
    • Meepraten / denken / doen
      • Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen
      • Bewonersinspraak
      • Tevredenheidsonderzoek onder huurders
    • Reglementen en codes
      • Agressieprotocol
      • Governance
      • Integriteitscode en Regeling Melden vermoeden van een misstand & inbreuk op een Unierecht
      • Reglement participatie bewonerscommissies
      • Statuten
      • Disclaimer
      • Privacyverklaring
      • Cookies
    • Nieuwsarchief
      • Nieuws
    • Compliment, klacht of suggestie
      • Klacht
      • Compliment of suggestie
    • Werken bij Omnia Wonen
      • Alles over vacatures, arbeidsvoorwaarden, contact & hoe wij op elkaar bouwen
  • Projecten
  • Contact
Werken bij Omnia Wonen
Mijn Omnia Wonen

Service aanvragen

  • Contactformulier
  • Aanvraag Mijn Omnia Wonen

Mijn woning

  • Mijn Omnia Wonen
  • Mijn huurovereenkomst
  • Mijn huur opzeggen
  • Mijn woning ruilen
  • Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
  • Wet Goed Verhuurderschap
  • Onderhuur en huisbewaarderschap
  • Strengere regels voor brandveiligheid

Mijn buurt

  • Leefbaarheid
  • (Over)last
  • Tuinonderhoud

Huur betalen

  • Huur betalen
  • Huurtoeslag
  • Huurverhoging
  • Huurverlaging
  • Betalingsregeling
  • Betalingsproblemen
  • Facturen en aanmaningen

Reparaties & onderhoud

  • Reparatieverzoek
  • Zelf klussen
  • Zelf klussen – automatische toestemming
  • Klustips

Servicekosten en verzekeringen

  • Service Huurdersonderhoud
  • Servicekosten
  • Toelichting servicekosten 2024
  • Stookkosten
  • Glasverzekering (voorwaarden)
  • Stijgende energiekosten? U staat er niet alleen voor!

Vereniging van eigenaren

  • Wonen in een VvE

Inschrijven en reageren

  • Amersfoort
  • Arnhem
  • Noord-Veluwe
  • Utrecht
  • Woudenberg
  • Assen
  • Woningbezit Assen
  • Wijzigen inschrijfgegevens Assen

Regelingen

  • Nieuwe woning huren
  • Regelingen doorstroming Amersfoort 2025 & 2026
  • Verhuiscoach voor huurders op de Noord-Veluwe

Kopen

  • Woningen in de verkoop
  • Mijn huurwoning kopen
  • Koop Goedkoop woning
  • Kopen met Korting woning
  • SlimmerKopen woning

Vrije sector woningen

  • Amersfoort
  • Arnhem
  • Noord Veluwe
  • Woudenberg

Passend wonen: nu en in de toekomst

  • Nadenken over de toekomst
  • In uw eigen huis of verhuizen?
  • Eigen woning aanpassen
  • Verhuizen naar een passende woning

Organisatie

  • Over Omnia Wonen
  • Visie
  • Bestuur & toezicht
  • Raad van Commissarissen

Publicaties

  • Alle folders bij elkaar
  • Alle documenten bij elkaar
  • Jaarberichten
  • Prestatieafspraken
  • Portefeuillestrategie

Meepraten / denken / doen

  • Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen
  • Bewonersinspraak
  • Tevredenheidsonderzoek onder huurders

Reglementen en codes

  • Agressieprotocol
  • Governance
  • Integriteitscode en Regeling Melden vermoeden van een misstand & inbreuk op een Unierecht
  • Reglement participatie bewonerscommissies
  • Statuten
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Cookies

Nieuwsarchief

  • Nieuws

Compliment, klacht of suggestie

  • Klacht
  • Compliment of suggestie

Werken bij Omnia Wonen

  • Alles over vacatures, arbeidsvoorwaarden, contact & hoe wij op elkaar bouwen

Acceptatie- en gegevensformulier

Acceptatie- en gegevensformulier

In dit formulier geeft u aan of u de aangeboden huurwoning accepteert.

Stap 1 van 6 – Gegevens

16%
  • Met dit e-mailadres corresponderen wij met u.
  • DD dash MM dash JJJJ
  • DD dash MM dash JJJJ
  • Max. bestandsgrootte: 256 MB.
    Hier kunt u de akkoordverklaring van uw bewindvoerder uploaden.
  • Service Huurdersonderhoud
    Natuurlijk moet uw woning goed onderhouden worden. Soms zijn wij verantwoordelijk voor het onderhoud, soms bent u dat. In de folder Service Huurdersonderhoud staat omschreven welke onderhoudsverplichtingen voor uw rekening komen. Door deel te nemen aan het Service Huurdersonderhoud koopt u extra service. Voor het Service Huurdersonderhoud betaalt u € 3,40 per maand.
  • Glasverzekering
    Glasverzekering
    U kunt profiteren van een voordelige glasverzekering. In de folder Glasverzekering vindt u meer informatie.
  • Huurbetaling
    Welke betaalwijze voor de maandelijkse huurbetaling heeft uw voorkeur?
  • Upload bijlagen
    U kunt documenten uploaden die al op uw computer staan of u kunt foto’s maken van papieren formulieren.
  • Hier uploadt u uw inkomensverklaring 2022 van de Belastingdienst (of meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting) van u en van uw eventuele partner, ook als deze geen eigen inkomen heeft.
    Streep op alle documenten uw BSN nummer door voordat u de documenten upload. Documenten met BSN nummer kunnen wij helaas niet accepteren.
    Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 4 MB.
    • Hier uploadt u het Uittreksel Basisregistratie Personen, op te vragen bij de gemeente waar u momenteel staat ingeschreven.
      Streep op alle documenten uw BSN nummer door voordat u de documenten upload. Documenten met BSN nummer kunnen wij helaas niet accepteren.
      Sleep bestanden hierheen of
      Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 4 MB.
      • Hier uploadt u een ingevuld en ondertekende verhuurdersverklaring. U kunt deze opvragen bij uw huidige of laatste verhuurder.
        Sleep bestanden hierheen of
        Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 4 MB.



        • Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen (SHOW)
          Het doel van de Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen (SHOW) is het behartigen van de belangen van alle (toekomstige) huurders van Omnia Wonen. De SHOW adviseert Omnia Wonen gevraagd en ongevraagd, bijvoorbeeld over de jaarlijkse huurverhoging, het onderhoud en het aankaarten van misstanden. De SHOW biedt hulp aan bewonerscommissies en adviesgroepen bij problemen die zij niet zelfstandig kunnen oplossen.
          Word vriend van de Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen. Want hoe groter de vriendenclub van de SHOW, hoe meer zij zich gesterkt voelt in het overleg met Omnia Wonen, uw gemeente of met andere partijen die betrokken zijn bij uw woongenot.

        Veelgestelde vragen

        Wat kan ik tijdens een kijkdag verwachten?

        Wanneer u als huurder van Omnia Wonen bent uitgenodigd voor een kijkdag bent u natuurlijk benieuwd wat u kunt verwachten! Tijdens een kijkdag krijgt u de gelegenheid om uw (toekomstige) huurwoning voor het eerst van binnen te bekijken. U kunt rustig door de woning lopen, de ruimtes ervaren en eventuele vragen stellen aan onze medewerkers. Het is een belangrijk moment om te zien of alles naar wens is en om praktische zaken door te nemen, zoals de oplevering.

        Om u een goed beeld te geven van hoe een kijkdag verloopt, hebben we een kort filmpje gemaakt bij een van onze nieuwbouwprojecten welke binnenkort wordt opgeleverd. In deze video krijgt u een idee van wat u kunt verwachten tijdens een kijkdag.

        Heeft u na het kijken nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

        Hoe gebruik ik een traplift?

        Er worden regelmatig trapliften geplaatst in woningen. Het is niet altijd voor iedereen duidelijk hoe de traplift werkt. Wilt u weten hoe een traplift werkt? Bekijk hieronder de instructievideo over het gebruik van trapliften.

        Wat is belangrijk rondom brandveiligheid?

        Hoe gaat Omnia Wonen om met de brandveiligheid in alle ruimtes, behalve de eigen woning en berging?
        Omnia Wonen heeft een wettelijke informatieplicht en handhavingsplicht. We moeten bewoners wijzen op de risico’s van brandgevaarlijke materialen in vluchtroutes en op galerijen. Dat doen we in eerste instantie schriftelijk, ook als er geen directe aanleiding voor is. Dit om iedereen bewust te maken en om medewerking te vragen. We geven iedereen de tijd om te handelen en zullen na ongeveer een maand meer gaan aanspreken. Graag gaan we met bewoners in overleg hoe het beter kan.

        Wat kan ik doen aan brandveiligheid in alle ruimtes behalve eigen woning en berging?

        • Algemene en verkeersruimtes leeghalen
        • Aanspreken van buren als zij brandbare materialen in de verkeersruimtes hebben staan.
        • Melden van gevaarlijke situaties
        • Bewustzijn van brandveiligheid verhogen

        Door de regelgeving rondom brandveiligheid zijn onze algemene ruimtes ongezelliger geworden. Wat kunnen we doen om de gezelligheid terug te brengen?
        Omnia Wonen moet zich aan de wet- en regelgeving houden. Dat is zeker ook in het belang van u als huurder. U moet veilig wonen. We begrijpen dat het er dan soms minder gezellig van kan worden, maar staan open voor ideeën en initiatieven die wel mogen. Heeft u een idee om de gezelligheid in uw gebouw te verbeteren? Neem dan contact op met de woonadviseur of de complexbeheerder van uw gebouw.

        Hoe gaat Omnia Wonen tijdens de feestdagen om met brandveiligheid?
        We doen altijd een controle langs de woongebouwen en controleren dan of er brandbare materialen aanwezig zijn. Ook brandbare materialen rondom een gebouw worden meegenomen. Deze laten we verwijderen of verplaatsen naar een afgesloten ruimte.

        Mogen scootmobielen nog wel in de algemene en verkeersruimtes staan?
        Huurders moeten in principe hun scootmobielen in een berging of in de eigen woning stallen en opladen. Soms zijn er centrale oplaadpunten in het woongebouw gerealiseerd. Helaas is niet overal de mogelijkheid voor het stallen van een scootmobiel in de woning. Dan wordt er maatwerk gevraagd. Gekeken kan worden of er in het complex een ruimte is buiten de vluchtroutes waar dit tijdelijk goed kan. Of deze zal op termijn gerealiseerd moeten worden. Dat laatste zal enige tijd en inspanning vanuit Omnia Wonen vragen.

        Waar kan ik mijn e-bike opladen?
        Het opladen van e-bikes kan in de berging als daar ook een voorziening voor is. Verder kan het opladen van losse accu’s in de woning plaatsvinden. 

        Wat kan ik doen voor een veilig thuis?
        Oplaadtips van de brandweer:

        • Gebruik de originele kabel en lader
        • Leg de lader niet op de bank of op het tapijt
        • Let op beschadigingen aan de accu of lader
        • Let op onzichtbare schade. Elke keer dat de accu of lader valt beschadigt er iets in het binnenwerk
        • Lees tips voor veilig gebruik van elektrische voertuigen
        Waar vind ik het privacyreglement voor lokale persoonsgerichte aanpak voor jeugd en volwassenen?

        U vindt het reglement hier.

        De gemeente Harderwijk heeft het reglement gepubliceerd op Overheid.nl. Eventuele wijzigingen in het reglement zullen, na instemming en ondertekening van alle partners, ook hier worden gepubliceerd.

        Mijn woning heeft een E, F of G label, krijg ik een huurverhoging?

        Vanaf 1 juli 2024 is de maximale huur die we voor deze woningen mogen vragen lager. Voor de energielabels E, F en G mag Omnia Wonen veel minder punten geven. Door deze aanpassing past de maximale huurprijs en de streefhuur beter bij dit soort woningen. Dat betekent dat huurders van deze woningen wel een huurverhoging krijgen.

        Meer vragen

        Niet gevonden wat u zocht?

        Uw vraag is niet beantwoord? Of u vond niet de informatie die u zocht?

        Vult u dan het contactformulier in. Wij beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.

        Recente berichten

        Overzicht van ons Nieuwsarchief.

        Projecten

        Overzicht van onze Projecten.

        Wij zijn volkshuisvesters
        Het realiseren van een thuisbasis voor mensen die aangewezen zijn op de sociale huurwoningmarkt is de leidraad in ons denken en doen.

        Omnia Wonen huisvest een kleine 20.000 mensen in circa 9.000 woningen in 11 gemeenten. Ons kerngebied ligt in de woningmarktregio’s Amersfoort en Noord-Veluwe.

        Volg Omnia Wonen

        Iedereen een thuisbasis
        • Omnia Wonen
        • Algemene inkoopvoorwaarden
        • Klachtenadviescommissie
        • Veelgestelde vragen
        • Imprint
        • Disclaimer
        • Cookiebeleid
        • Privacyverklaring
        site: De Heren Van
        Click to access the login or register cheese
        Beheer toestemming
        Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
        Functioneel Altijd actief
        De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
        Voorkeuren
        De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
        Statistieken
        De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
        Marketing
        De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
        Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
        Bekijk voorkeuren
        {title} {title} {title}