Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan uw eigendommen, tenzij de schade door onze schuld is ontstaan. Dan vergoeden wij wel de schade. Uiteraard is het belangrijk dat u de schade zo snel mogelijk bij ons meldt. En dat u kunt aantonen dat wij de schade veroorzaakten. In alle andere gevallen kunt u schade melden bij uw eigen verzekering.

Wat kan ik doen bij waterschade?
Omnia Wonen is alleen verantwoordelijk voor waterschade bij nalatigheid. U kunt ons bijvoorbeeld aansprakelijk stellen wanneer een gebrek aan de opstal bij ons is gemeld, maar wij geen actie ondernomen hebben. Omnia Wonen vergoedt alleen de schade. Bijvoorbeeld bij waterschade van een wand in de woonkamer herstellen wij alleen de wand waar schade zit, dus niet alle wanden in de woonkamer. Dat kan kleurverschil geven. Een inboedelverzekering kan vaak meer voor u betekenen als u goed verzekerd bent.

Wat kan ik doen bij brandschade?
Schade door brand aan de opstal is voor rekening van Omnia Wonen. U moet de schade zo spoedig mogelijk bij ons melden zodat wij de verzekeringsmaatschappij kunnen inschakelen. Schade aan de inboedel is voor eigen rekening en kunt u verhalen op uw inboedelverzekering.

Wat kan ik doen bij inboedelschade?
Is er schade aan uw spullen (uw inboedel)? Bijvoorbeeld aan de vloerbedekking, aan meubels of aan de inrichting? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het herstel van deze schade. Mogelijk krijgt u de schade vergoed via uw inboedelverzekering. Heeft u geen inboedelverzekering? Dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat kan ik doen als een aannemer/ketenpartner schade heeft veroorzaakt?
Tijdens een project kunt u schade melden bij de contactpersoon van de aannemer. De contactpersoon staat in de brief die u over het project heeft ontvangen. Wacht u niet met melden, doet u dit zo snel mogelijk nadat u de schade waarneemt. Het is belangrijk dat u kunt aantonen dat de aannemer de schade veroorzaakte.

Terug naar overzicht