Voordat wij uw melding aannemen, vragen wij u eerst een stekkerproef te doen om er zeker van te zijn dat de storing niet is ontstaan door één van uw eigen apparaten:

  1. Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen
  2. Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten
  3. Schakel de groepen in de meterkast weer in
  4. Schakel de aardlekschakelaar weer in
  5. Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan (zoals bij koelkasten)
  6. Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
  7. Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met uw installatie aan de hand. Doe dan een reparatieverzoek via Mijn Omnia Wonen.

Let op! Blijkt dat uw eigen apparatuur toch de storing veroorzaakt? Dan zijn wij genoodzaakt de kosten bij u in rekening te brengen. Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.

Wilt u zien hoe u een stekkerproef doet? Kijk dan naar deze video.


Terug naar overzicht